11-08 Cairns dag 6 Afscheidt van Australië en terugreis naar huis.....

12 augustus 2017 - Leerdam, Nederland

Vandaag is toch echt de dag aangebroken dat we naar huis moeten. We willen enerzijds helemaal niet weg want we hebben het zo enorm naar onze zin en willen nog veel zien (want er is nog zoveel meer te zien) maar anderzijds is het ook weer prima om naar huis te gaan naar familie, vrienden en collega's. We hebben hier fantastische ervaringen opgedaan en het is een reis geweest om nooooooit meer te vergeten. We zullen Australië erg gaan missen but we will be back .......... De meiden hebben al aangegeven om volgend jaar weer een soort gelijke vakantie te willen ondernemen in plaats van op 1 locatie.

De terugreis, van in totaal 31 uur en 50 minuten waarvan 27 uur en 40 minuten in het vliegtuig, is heel voorspoedig verlopen. We begonnen in Cairns wel met een vertraging van dik een half uur maar we hadden in Sydney 2 uur overstaptijd dus dat was geen probleem. De reis van Sydney naar Dubai met een stopover van 2 uur in Bangkok kende nog even een benauwd momentje aangezien Esther haar mobiel en ereader in het vliegtuig had laten liggen maar bij navraag werden beide apparaten snel gevonden pffff. Onze laatste vlucht was die van Dubai naar Amsterdam. Bij aankomst in Dubai moesten we eerst met een bus van de landingsplaats naar de vertrekhal gebracht worden wat een ritje inhield van 20 minuten. Dat was wel een fantastisch ritje want we hadden een mooi overzicht over het immense vliegveld daar. Rijen van wel 30 a 40 vliegtuigen van Emirates die we geregeld zagen staan. Wat is het Dubai airport toch groot. Aangezien we veel geslapen hebben op de verschillende vluchten zijn we allemaal geheel fit aangekomen in Amsterdam. De backpacks lagen zo op de rolband maar we moesten nog wel een uurtje wachten voor Olin haar didgeridoo op de speciaal voor grote spullen rolband weer afgeleverd. Toen mochten we eindelijk door de uitgang naar de ontvangsthal en daar stonden de oma's, opa, Anieke en Erzsi ons op te wachten........

Helaas zit onze reis er nu echt op. Een reis om nooit meer te vergeten. We hebben zo enorm genoten van Australië van alle trips, tours, landschappen, de Aussies, flora en fauna, etc.... dat we woorden te kort komen om aan te geven hoe bijzonder het is geweest. Voor diegene die deze blog hebben gelezen, bedankt voor alle reacties en we hopen dat het bijzondere van Australië en onze reis is overgekomen en jullie heeft aangesproken en sluiten het graag af met: Australië gewoon doen!!!!!!!