02-08 Atherton Tablelands – Lake Tinaroo naar Port Douglas

2 augustus 2017 - Port Douglas, Australië

Eindelijk hebben we weer een beetje fatsoenlijke WiFi en kunnen we de verhalen en foto's van de afgelopen dagen (31-07 / 01-08 en vandaag) uploaden. Bij deze dus.

Om 09:00 zaten we al in de auto op weg naar Port Douglas. De meiden hebben voor vertrek eerst nog lekker in de speeltuin gespeeld terwijl wij het huisje opruimde en de auto inpakte. Onderweg net voorbij Mareeba (30 km boven Lake Tinaroo) zagen we op afstand bij een golfbaan heel veel kangoeroes. Eerst zijn we langs de kant even stil gaan staan maar besloten om om te keren en van dichterbij te gaan kijken. Dat bleek een groot succes want er waren echt heeeeeeel veel kangoeroes en we konden ze ook naderen tot op een paar meter. Vele foto's en filmpjes gemaakt ;-), zie de foto's en filmpjes. Daarna weer doorgereden en onderweg niet meer gestopt op een uitkijkpunt in de bergen na. Anderhalf uur later waren we al in Port Douglas en gelukkig 7 graden warmer dan bij Lake Tinaroo. Heerlijk weer temperaturen van 27 graden. We konden al om 12:00 inchecken en het resort ziet er schitterend uit en het appartement is helemaal super. Heel ruim en van alle gemakken voorzien zoals een wasmachine, vaatwasser, oven, noem maar op ..... We hebben lekker de gehele middag aan het zwembad gelegen. Morgen houden we nog een lekker relax dagje maar gaan we wel Port Douglas in en lekker naar het strand en misschien wel meer.... maar dat zien we dan wel. We blijven hier tot vrijdag en dan gaan we nog verder naar het noorden naar Cape Tribulation. Voor daar hebben we al een accommodatie geboekt (Gilles: Coconut Beach House, zie de afbeelding genaamd 'Vanaf vrijdag onze volgende accommodatie.JPG'). Schijnt een super locatie en resort te zijn. Al een hele mailwisseling gehad met de eigenaar, Gerry, over hoe te rijden en dat we eerst boodschappen moeten doen omdat er in de directe omgeving geen grote supermarkten zijn. Port Douglas is namelijk de laatste redelijke grote stadje en de bewoonde wereld wordt vanaf daar noordelijker alleen maar minder. We zitten dan ongeveer 80 km boven (noordelijker) Port Douglas. Naast Cape Tribulation ligt het Daintree Oerwoud (verreweg het oudste oerwoud ter wereld).

To be continued.......

1. Cij:
    2 augustus 2017
    Geweldig al die kangoeroe's. Was dus weer genieten voor de meisjes. Inderdaad wat een luxe resort. Prachtig zwembad voor de meisjes. Hier is het echt Hollands weer, dus heel verstandig dat jullie daar nog even blijven. Heel veel plezier bij de verdere reis.
    Liefs voor allemaal.
  2. Gilles Lindhout:
    2 augustus 2017
    Wat zijn die kangoeroe,s toch leuk en heel veel . De kids vermaken zich lekker in het zwembad. Hebben naar jullie volgende super locatie gekeken. Dat is geweldig. Top. Veel plezier. Pa en Ma
  3. Natalie:
    5 augustus 2017
    Wat een prachtige reis maken jullie zeg'm. Herinnering voor het leven