20-07 Fraser Island dag 2

20 juli 2017 - Fraser Island, Australië

Om 07:00 zijn we allemaal opgestaan. De meeste hebben redelijk geslapen in de tent maar Nord heeft bijna geen oog dicht gedaan. De tentjes zijn te klein voor hem. Hij ligt met zijn hoofd en voeten puilend naar buiten. Heerlijk die rustig hier. Totaal geen ruis op de achtergrond alleen maar het geluid van de zee en wat vogels..... Eerst maar een lekker waterflesbakje koffie gedronken. Met waterflesbakje wordt bedoelt een waterflesje door het midden gesneden en de onderkant gebruiken we als beker want de bekers die we mee hebben gekregen hebben een tin bijsmaak..... Lekker primitief hahaha....
Nog wel grappig om te vermelden is dat het toilet door ons zelf gegraven 50 cm diepe gaten zijn die daarna dicht gegooid moeten worden.
We hebben eerst alle spullen ingepakt voordat we zijn gaan ontbijten. Lekker basic een broodje en wat chocopasta of wat pindakaas erop. Op de planning voor vandaag staat Indianhead, een mooi uitkijkpunt en dan terug naar Eli Creek een kreekje dat vanuit de duinen naar zee stroomt en misschien naar Lake Wabby een meer in het midden van de duinen.
Ohja wat ook heerlijk is, is dat we op Fraser geen WiFi hebben. Wat een rust...... hihihihahaha.
De tocht naar Indianhead is heel snel gegaan want we konden direct aan de kant van de zee (net voor de waterlijn) rijden waar het zand hard is. Het enige waar we tijdens het rijden rekening mee moesten houden waren de vliegtuigjes die op het strand konden landen en opstijgen en een paar incidentele tegenligger. Plots kwamen we onderweg een zonnende Dingo tegen, jajaja we hebben er één gezien!! De meiden helemaaaal door het dolle heen (Es en Nord btw ook hoor). Puck onze dierenvriend vond dat de Dingo maar te dun was en vond dat zielig. Wij uitgelegd dit hoort bij deze dieren.
Bij Indianhead aangekomen zijn we naar boven geklommen en het uitzicht was fennomenaal. Wat een uitzicht. Links in de baai (inham) zaggen we een schildpad en wat andere vissen en aan de zee kant een kleine haai. Oh wat vonden de kids dit super... Natuurlijk zaggen we ook weer vele walvissen langskomen, springend en waterspuitend. De kids beseffen heel goed en geven dit af en toe ook aan dat ze dit allemaal toch wel heel speciaal vinden en dat ze het allemaal nog mooier vinden dan wat ze verwacht hadden en gelukkig ook minder eng.

Na Indianhead zijn we naar Eli Creek gereden. Het was lekker rustig en de meiden hebben gelijk bij aankomst hun watermeloen-, flamingo- en bananenopblaasspullen opgeblazen. Wij hebben lekker een bakkie koffie gezet met het gasstelletje, nog wat gegeten en hebben hier lekker een paar uurtjes doorgebracht. We zijn Eli Creek, het beekje, een paar keer opgelopen (de kids met hun opblaasspullen) en alle lopend en drijvend afgedaald tussen de bomen en struiken door. Waaaat super gaaaaf en wat is het water ook weer helder.....

Toen was het hoog tijd om onze weg te vervolgen naar het resort, Fraser Island Retreat, waar we de nacht zouden doorbrengen. Het was al vloed aan het worden wat betekende dat we niet aan de waterkant over het strand konden rijden maar dat we door het rulle zand moesten. Hier zijn we een aantal keren vast komen te zitten. Maaaaar gelukkig hebben de 4x4 wagens low gear en waren we zo weer los. Tijdens het rijden kruisen we ook geregeld beekjes die vanuit de duinen over het strand lopen en als we er hard doorheen rijden dan spat het water over de hele auto heen wat Olin en Puck super gaaf vinden. Het Retreat resort ziet er super uit. In het bos tussen de bomen met een fantastisch uitzicht. 's Avonds lekker in het restaurant gegeten en alweer vroeg gaan slapen, 21:00. Morgen is het alweer onze laatste dag op Fraser :-( maar hoeven we pas om 17:00 bij de ferry te zijn dus hebben we nog een hele dag. Dan staat sowieso Lake Wabby op de planning en nog een aantal meren in het midden van het eiland. Dit betekent dus veel gehobbeld en wiebel in de auto aaaaah hahaha.