21-07 Fraser Island dag 3

21 juli 2017 - Fraser Island, Australië

We werden vanmorgen om 06:30 wakker met op de achtergrond het geluid van alleen maar zingende vogels en het suizen van de wind door de bomen. Het is winderig vandaag maar wederom strak blauw en dat voorspelt weer een mooie dag. De lucht ruikt branderig, naar vuur. Waarschijnlijk wordt er ergens wat gestookt of iemand heeft een kampvuur niet goed uitgemaakt hahaha. Heerlijk om zo buiten op de veranda te zitten met de zon door de bomen schijnend en alleen maar het windje en de zingende vogels om ons heen te horen. Zo heerlijk rustig ..... We worden er gewoon bijna onrustige van ;-).

Na van een heerlijk ontbijt in het restaurant genoten te hebben en nadat Puck een dingo knuffel had gekocht in het winkeltje als aandenken van Fraser Island zijn we weer in de auto gestapt op weg naar Lake Wabby. Eerst een stuk over het strand gereden en volgens een flink stuk over de binnenlandse hobbelige en met flinke gaten gevulde wegen. Bij Lake Wabby moesten we ongeveer 1,5 km door de bossen lopen voor we in de duinen bij het meertje waren. Maar dat was het wederom meer dan waard. Heerlijk genoten van het zonnetje en lekker gezwommen. Toen werd het al tijd om langzaam aan richting de ferry te gaan rijden. Onderweg nog een keertje gestopt voor een lunch voor we bij de ferry aankwamen. Eerst stonden we alleen maar al snel kwam een knalroze 4x4 wagen naast ons staan. Dat bleken ook Nederlanders te zijn. Een meisje die bezig was aan een reis van 8 maanden door Australie, New Zealand en een paar landen in Azië en die nu samen was met haar vader en 2 broers die waren overgekomen naar Australie voor een korte vakantie. Was er gezellig en dat dode de 2 uur tijd die we nog moesten wachten voor de ferry kwam. Toen helaas weer afscheid genomen van Fraser maar met een waanzinnige ervaringen die we hebben opgedaan.

Na de auto te hebben ingeleverd bij Aussie Trax zijn we naar onze volgende accommodatie, The Beach Motel Hervey Bay, voor 1 overnachting. Omdat we redelijk laat terug waren, 18:15, zijn we maar weer bij Black Dogs gaan eten. Morgen is een reisdag en reizen we eerst af naar Rockhampton voor alleen een overnachting om de dag daarna door te reizen naar Airlie Beach (Whitsundays) om daar waar wat langere tijd door te brengen. Dat staat ook hoog op ons lijstje. Daar willen we naar een Wildlife park gaan, bij Beaches lekker nacho gaan eten, in het park in het openbare zwembad gaan zwemmen en uiteraard een zeiltrip gaan maken naar de WhitSundays waaronder Whithaven Beach en hopenlijk walvissen, schildpadden, dolfijnen, etc spotten.

We hebben een aantal foto's geplaatst maar het betreft een kleine selectie aangezien we er zoveel hebben gemaakt en die niet allemaal kunnen plaatsen. Veel kijk plezier!!!!!

To be continued..........

1. Ruud en wil:
    21 juli 2017
    Elke dag weer leuk om te lezen. En mooie foto's.
  2. Ruud en wil:
    21 juli 2017
    Het is aan alles te zien en te lezen dat jullie enorm genieten. Ga vooral zo door. Knuffel voor jullie samen. Ruud en Willy.
  3. Cij:
    21 juli 2017
    Schitterende foto's. Het is inderdaad een totaal andere natuur en wat leuk dat jullie de walvissen ook hebben gezien. Dat was genieten voor jullie en de kids.
    Veel succes met het vervolg van de reis.
  4. Gilles Lindhout:
    21 juli 2017
    Adembenemende Foto's en weer een prachtig verslag Nord en Esther.wat een belevenis maken jullie mee.
    Geweldig zoals de kids ook genieten.
    Wensen Julie nog heel veel plezier en een goede en veilige reis verder.
    Doei!!!!!!!!!!!!!! Pa/Ma.
    Tot weder horens
  5. Nadine:
    26 juli 2017
    Prachtig!! Heerlijk om te lezen en te zien