26-07 Airlie Beach dag 3

26 juli 2017 - Airlie Beach, Australië

We hebben vandaag weer een fantastische dag gehad. We zijn naar Bredl's Farm Park geweest vlak bij Bloombury. Dit was een supergave ervaring. De kids vielen van de ene in de andere verbazing. Het leuke van dit bezoek was dat het informeel was en bij de Bredl's op hun privé terrein. De Bredl's Farm is niet commercieel ingesteld en er werd uitgebreid aandacht en tijd besteed aan het uitleggen en vertellen van vele verhalen en het beantwoorden van de vele vragen .... Wat hebben we daar dan gedaan zullen jullie je afvragen.... Hier komt het. Als eerst hebben we 2 cassuarissen gevoerd. Ze lijken op een emoe maar zijn toch wel wat unieker. Toen zijn we de kangoeroe's gaan voeren waarbij we ze ook konden aaien. Ze aten letterlijk uit onze handen. Een aantal kangoeroe's hadden ook Joey's oftewel jonge kangoeroetjes in hun buidel. Daarna zijn we met een speciale wagen met hekken er omheen al rijdend tussen de koeien door naar de krokodillen gegaan. Ze hebben kleintjes maar ook heeeeele grote waaronder 1 van ongeveer 4,7 meter lang waarvan ze hopen dat deze misschien uiteindelijk wel het guinness book of records gaat halen door groter te worden dan 5,18 meter. Er werd van alles uitgelegd over krokodillen maar het voornaamste was toch wel dat krokodillen minder gevaarlijk zijn dan de meeste mensen denken. 80% van de doden door krokodillen komt door alcohol gebruik..... We zagen de krokodillen van een paar meter afstand en de parkranger ging ook nog bij 1 van de krokodillen op zijn rug zitten. Diezelfde krokodil kon ook nog gekieteld worden door achter zijn 6e 'rugvin''(rugbultje) te drukken. Dan gingen zijn poten de lucht in hahahaha. Heel komisch om te zien. De parkrangervrouwen introduceerden ons bij de reptielen en andere buideldieren. Wij en helemaal de kids vonden met name de reptielen en de slangen eng maar hebben ze wel vastgehouden. De slangen waren geen giftige maar van het soort wurgslang. Wat betreft de buideldieren hebben ze een opossum en een pluizig diertje waarvan we de naam niet meer weten (zie foto's) vastgehouden.
Het meest fantastische vonden de meiden toch wel het vasthouden van de koala. Wat een knuffel- en lief dier is dat toch. Puck wilde er wel eentje meenemen naar huis hahaha. Ook hebben ze kleine schildpadjes en een klein krokodilletje vastgehouden. Het was werkelijk fantastisch en misschien wel een 'once in a lifetime' ervaring......

De rest van de dag hebben we lekker relaxt op het resort doorgebracht want morgen staat de zeiltrip naar de Whitsunday Islands alweer op de planning. Spannend......

Het volgende verslag zal pas zaterdag geüpload worden aangezien we de komende 2 dagen op zee zitten en ik vermoed dat WiFi daar niet beschikbaar zal zijn .....