7&8-08 Cairns dag 2 en 3

8 augustus 2017 - Cairns, Australië

We zitten nu al twee en een halve dag in Cairns en het bevalt hier heel goed. We hebben al lekker geshopt voor het thuis front en voor ons zelf uiteraard. Puck heeft, zoals jullie op het geplaatste actie filmpje kunnen zien, een skateboard gekocht en Olin heeft een hele mooie didgeridoo gekocht (Puck ook nog een boemerang!). We hebben lekker twee dagen bij de Lagoon in het park gelegen en heeeeeeel veel gezwommen, heeeeeerlijk..... Er zitten hier veel pelikanen en Nord is gisteren door een meeuw op zijn hoofd gepoept, hahahaha. Gelukkig had hij zijn pet op en was die zo schoongespoeld in één van de vele openbare toiletten ;-). Ook zagen we gisteren een wandelende tak op straat (zie filmpje). 's Avonds lekker wandelen over de boulevard en langs de vele winkeltjes en af en toe gezellig wat drinken op een terrasje. Tijdens de schemering komen grote vleermuizen naar de bomen in het park. Ze zijn huge, ik denk wel 30 centimeter groot qua lijf (zie de foto's) en de reikwijdte van hun vleugels misschien wel 50 a 60 cm.
Morgen (09-08) zitten we de gehele dag op zee want we gaan naar het Great Barrier Reef om te snorkelen. Met deze trip gaan we naar het Outer Reef wat inhoudt dat we ver het rif op gaan dus verder van de kust af en dieper het rif in. De meeste trips gaan naar het Inner Reef maar dat schijnt toch minder indrukwekkend te zijn dan het Outer Reef. We zijn dan ook heel benieuwd. We gaan in ieder geval naar twee verschillende locaties genaamd 'Breaking Patches' en 'Hastings Reef'. Het is ook hier walvissen periode dus wie weet zien we die morgen weer. Als we een beetje geluk hebben zien we morgen ook dolfijnen en schilpadden van dichterbij naast de vele andere zeedieren........... We zijn benieuwd wat de dag van morgen ons gaat brengen.........

To be continued.....

1. Marthel Mariël Trann Erzsi Marre:
    8 augustus 2017
    Wat een bekende Esplanade!
    Vorige week nog geweest....
  2. Gilles Lindhout:
    8 augustus 2017
    Morgen een fijne snorkeldag. Zal top zijn als jullie de walvissen nog kunnen zien. Niet TE dichtbij Veel plezier
  3. Cij:
    8 augustus 2017
    Zo te zien heeft Puck het al een beetje onder de knie. Veel succes met oefenen meisje. Ben wel benieuwd naar het muziekinstrument van Olin. Lijkt het op een gitaar? Dan kan je er misschien al een beetje op spelen. Veel plezier bij het snorkelen, het is helaas jullie laatste volledige vakantiedag. Wel een mooie afsluiter van het Australische avontuur.
    Veel liefs van oma.