06-08 Cape Tribulation naar Cairns

6 augustus 2017 - Cairns, Australië

Deze dag betekent voor ons toch wel dat we het einde van onze reis naderen aangezien we voor het eerst niet noordwaarts maar zuidwaarts moeten reizen naar Cairns (dus terug waar we vandaan gekomen zijn), whaaaaaa snik snik. Gedurende onze reis naar Cairns gaat het Es en Nord flink naar het hart dat we deze mooie omgeving waarschijnlijk nooit meer gaan zien (als we ooit terug gaan naar Australië dan zullen we so wie so de West kust gaan bereizen). De meiden vinden het ook jammer want zij vinden het hier ook ohhhh zo mooi maar daar en tegen zijn ze wel weer blij om naar een (grote) stad te gaan. We hebben nog een tussenstop gemaakt in Mossman voor een bakkie koffie. Deze hebben we gehaald bij een restaurantje dat er super gezellig uitzag en wat ook vol zat met locals. Btw de koffie was ook verrukkelijk.
We hebben vanaf morgen dus nog 4 volle dagen voor de boeg. Eerst gaan we lekker 2 dagen Cairns verkennen en lekker genieten van de zon want die hebben we al 3 dagen niet of nauwelijks gezien en vanaf morgen (eigenlijk al sinds de namiddag) wordt er weer goed weer voorspelt. Misschien dat we woensdag er nog op uit gaan. We weten nog niet wat maar eventueel de zee op om te snorkelen of het Kuranda national park in met de auto.... Het appartement waar we vandaag zijn aangekomen is super. Ook heerlijk dat de ligging heel centraal is. We zitten 5 minuten lopen van het centrum en/of de lagoon. Heerlijk om zo een mini vakantie in een vakantie te houden hahaha. Vanavond bij McDonalds gegeten. Nord wilde een hap van zijn BigMac namen en constateerde dat er maar 1 hamburger tussen zat. Om een nieuwe gevraagd die ze zouden brengen. Dus Nord maar zijn cheeseburger eten. Hij neemt een hap en ..... constateert dat er bij deze helemaal geen hamburger tussen zijn cheeseburger zit hahaha. Nog nooit zo iets meegemaakt of van gehoord en dan overkomt zoiets je 2 burgers achter elkaar hahaha. Oorzaak: inwerken van nieuw personeel ..... Puck heeft al een mooi skateboard gekocht (ipv een Pennyboard die ze graag wilde) en met Olin zijn we alvast naar een didgeridoo (Aboriginal muziek instrument) wezen kijken. Ze heeft al een paar mooie gezien maar wilt er nog even over nadenken......