09-08 Cairns dag 4 – Great Barrier Reef

9 augustus 2017 - Great Barrier Reef, Australië

Vroeg opgestaan vanmorgen want we moesten om 07:30 in de haven zijn voor onze snorkel dagtocht naar het Great Barrier Reef. Om 08:00, na alle checks en formaliteiten afgehandeld te hebben op de boot, zijn we vertrokken. Het weer begon niet goed namelijk met af een toe een buitje en veel bewolking. Wat we al wel zagen is dat het ver op zee mooi blauw was en na een uurtje begon de zon gelukkig te schijnen. De wind nam wel toe waardoor de zee was ruiger werd, helaas. De meiden waren niet echt zeeziek maar voelde zich ook niet op en top. Zij hebben tot 11:00 toen we bij het Hastings Reef aankwamen lekker buiten op een bankje in de zon gelegen. Bij Hastings Reef zijn we gelijk gaan snorkelen en oooh wat was dit super. Zo helder en blauw en dan ook nog al die verschillende kleuren koralen en vissen. Olin en Puck leken wel dolfijnen. Duiken en weer naar boven ademhalen en weer duiken en ademhalen...... Ze konden er geen genoeg van krijgen. Na het snorkelen hebben we half onderkoeld (en we hadden nog wel een wetsuit aan lekker geluncht en zijn we verder gevaren naar Breaking Patches Reef. Dit koraal was iets minder indrukwekkend om te zien maar dat kwam ook doordat de zee ruig was geworden door de harde wind. Olin (nog half onderkoeld) en Nord bleven op de boot en Es en Puck zijn nog gaan snorkelen. Hier zagen we een aantal keren op afstand een schildpad die af en toe een luchtje kwam scheppen aan de oppervlakte. Helaas hebben we geen schildpad onderwater gezien :-(. We hebben op de boot 2 Nederlandse meiden leren kennen die ook op doorreis zijn. Puck vond het maar prachtig en was constant met 1 van de meiden aan het kletsen tot het moment dat we aan wal waren en afscheidt namen. Op de terug weg naar de haven hebben we ook nog een walvis op afstand zien springen. De zee was heel ruw geworden op de terugweg en daarom moesten we een om weg maken en duurde het iets langer dan de heen weg. Olin werd op het laatste moment toch nog zeeziek (de helft van de mensen aan boord hadden op de heenweg al een papierenzakje gevuld voor de vissen hahahaha). Bij het aanleggen aan de kade voelde Olin zich gelukkig al weer helemaal fit. Voor we naar het appartement zijn gegaan zijn we eerste nog even een duik wezen nemen bij de Lagoon en als afsluiter hebben we vanavond lekker Domino's pizza's gegeten. Het was een fantastische dag en wederom een memorabele dag voor de meiden.

Morgen ons laatste dagje lekker bij de Lagoon en dan ......... whaaaaaaa snik snik naar huis...... maar dan eerst nog even een vliegreisje maken van 32 uur .....