05-08 Cape Tribulation

5 augustus 2017 - Cape Tribulation, Australië

Es en Nord waren vroeg wakker maar de meiden hebben in alle rust lekker uitgeslapen. Het enige wat we horen als we op de veranda zitten te genieten van een bakkie koffie is het geluid van de wind en de dieren in de bossen om ons heen. Wat een rust, wij als stadsmensen zijn dat eigenlijk helemaal niet gewend. Dit is goed te merken aan de kids.... Ze vinden het allemaal toch best eng zo in de middle of nowhere helemaal alleen. De eerste buurman zit ongeveer 500 meter verderop maar daar zit dan wel een stuk oerbos tussen hahaha..... 's Avonds gaan slapen vinden ze ook best spannend. Ze gaan samen naar bed maar doen geen oog dicht. Ze gaan pas slapen als wij ook naar bed gaan en ze bij ons in bed komen liggen (Es met Olin en Nord met Puck hahaha). Maar, zodra het weer licht is dan hebben ze nergens last van en struinen ze de tuin en het rand van de bossen af net als Nord naar insecten zoals mooie vlinders, etc. Helaas is het net als gisteren nat en regent het af en toe. We hebben dus voornamelijk spelletjes gespeeld zoals Jenga en Yathzee en lekker op de veranda gehangen. 's Middags klaarde het een stuk op en zijn we in de auto gestapt om nog een stuk noordelijker te gaan en wat stranden ze bezichtigen. Wat is deze omgeving toch mooi en puur. Dit gaan we enorm missen en waarschijnlijk komt het echte besef bij de meiden pas als we echt terug zijn ook al geven ze nu al aan dat ze het hier heel bijzonder vinden. Voordat we weer naar de Coconut Beach House terug gingen hebben we in Cape Tribulation Town nog van een verlate lunch genoten en zijn we nog op Cassowarry jacht we weest maar helaas. Dat we er gisteren één zagen was dus best bijzonder! Bij terugkomst zijn we nog even gaan tennissen en hebben we wat vlinders en cockatoo's gespot die veelvuldig overvliegen. In de avond hebben we gezellig een filmpje gekeken (The Incredibles) en hebben we nog een potje Jenga gespeeld. Toen de meiden net op bed lagen en Es & Nord een filmpje aan het kijken waren brak buiten een gigantische stortbui los. Dat was extra goed te horen op de aluminium golfplaten dak. Met z'n allen nog even op de veranda staan kijken en luisteren. Helaas dus alweer onze laatste avond hier en we moeten morgen vroeg op want we kregen vandaag een mailtje binnen van onze volgende accommodatie dat we voor 12:00 moeten inchecken. Het is ongeveer 3 uur rijden volgens google maps. We vertrekken om 08:00 aangezien de reistijden vaak wat langer uitvallen en we ook weer de ferry moeten pakken.

To be continued........

1. Gilles Lindhout:
    6 augustus 2017
    Ook voor jullie eindelijk de ,,laatste loodjes,,(hahahahahaha) houd moed!!! en geniet er nog van. Pa/Ma
  2. Esther:
    6 augustus 2017
    Pfffff die laatste loodjes vonden wij alle 4 helemaal niet leuk ( snik snik ) Genieten doen wij nog zeker , zoals elke dag die wij hebben genoten hier !! Tot volgende week xxxx