04-08 Port Douglas naar Cape Tribulation

4 augustus 2017 - Cape Tribulation, Australië

Vandaag zijn we vanuit Port Douglas op weg gegaan naar Cape Tribulation. Via het plaatsje Mossman, waar de tijd wel stil lijkt te hebben gestaan behalve dan dat er een gloednieuwe Woolworths supermarkt staat, zijn we naar de Daintree river gereden waar we de ferry moesten nemen. De wachttijd was gelukkig maar 15 minuten. Nadat we de rivier waren overgestoken bleek er maar 1 weg te zijn naar het noorden. We waren goed en wel de rivier over toen we in het wild een Cassowarry zagen (zie de foto's). Super om er één in alle vrijheid te zien. Tot aan het plaatsje Cape Tribulation, wat trouwens bestaat uit maar een paar huizen en een paar winkels/eettentjes/touroperators, is de weg nog verhard maar vandaar is het verder allemaal onverhard. Gelukkig zitten wij ongeveer 1,3 km voor het plaatsje Cape Tribulation (de regio heet ook Cape Tribulation!) want wij mogen met de huurauto niet op onverharde wegen rijden pfffff. We zijn voordat we naar de accommodatie gingen eerst wat wezen eten en drinken in Cape Tribulation. Heel rustig en een fantastische omgeving, echt subtropisch en adembenemend. Toen werd het tijd om naar onze accommodatie te gaan, het Coconut Beach House, dat aan het Coconut strand ligt. Alleen al de oprit zag er super uit en het huis is werkelijk fantastisch. Mega groot (is eigenlijk ook voor 8 personen), een super grote veranda, fantastisch uitzicht en heerlijk comfort. Na aankomst even met de eigenaar Gerry staan kletsen over het huis en de omgeving. Daarna uitgepakt en gelijk via een smal pad in de jungle naar het Coconut strand gegaan. Best wel een beetje spannend om zo door de jungle te wandelen (waar crocs, slangen, etc voor kunnen komen) maar het was het meer dan waard toen we op het strand aan kwamen. Helemaal niemand op het strand alleen wij. De naam Coconut Beach is duidelijk een verwijzing naar de vele palmbomen met kokosnoten. We dachten wel even een kokosnoot uit een palmboom te gooien maar dat is nog een hele klus. Maar.... na een half uurtje stoeien uiteindelijk toch één te pakken gekregen maar bleek niet te eten hahahahaha.
Vanavond gezellig met z'n allen op de veranda het Jenga spel gespeeld en een filmpie gekeken. Helaas regent het al vanaf een uurtje of 17:00 en dat gaat volgens de voorspellingen door tot morgenochtend waarna het weer droog maar wel bewolkt zou moeten worden. De temperatuur is in ieder geval super met nog steeds ongeveer 27 graden.

Zie de foto's en filmpjes........

To be continued...

1. Cij:
    4 augustus 2017
    Overweldigend toch, zo'n groot strand en dan alleen voor jullie. Jullie kunnen schreeuwen en gillen maar niemand heeft er last van. Dat is hier onvoorstelbaar.
    Veel liefs en succes met de tocht door het (oude) woud. Het ziet er inderdaad als een oerwoud uit.
  2. Gilles Lindhout:
    5 augustus 2017
    Wat een uitzicht vanuit het Coconut house. En stil zeker? Ben benieuwd of jullie nog krokodillen en slangen spotten. Het lijkt ons een spannend verblijf zo in het oerwoud. Een hele belevenis. Mooie foto,s. Lieve groet.
  3. Peter:
    6 augustus 2017
    Super cool Fam Ykelenstam! Nog veel plezier verder en neem ff een kangaroo of koala voor me mee. Past goed bij ons in de achtertuin
  4. Harriet:
    8 augustus 2017
    Wat een leuke gezinsfoto!

Wat een coconutheld die nord!