11-07 Sydney dag 1

11 juli 2017 - Sydney, Australië

Het is nu wo. 12 juli 01:28 en ik kan niet meer de slaap vatten waarschijnlijk ivm het tijdsverschil en misschien wel de jetleg. Heb ik nu in ieder geval even tijd om een kort verhaaltje te schrijven over onze eerste dag in Australië, Sydney.....

We zijn vanmorgen eerst lekker wezen ontbijten in Darling Harbour bij Nick's. Een lekker typisch Australisch/Engels ontbijt met veeeeeeel bacon and eggs....
Na het ontbijt hebben we op ons gemak door Darling Harbour gewandeld naar de Sydney Harbour Bridge en het Operahouse. Heerlijk weertje vandaag dus ook ideaal om foto's te maken.

We raakten aan de praat met een Nederlands stel die al jaren in Sydney wonen. De vrouw woont er al 60 jaar en komt van origine uit Rotterdam en de man woont er sinds 19 jaar en komt van origine uit Tilburg. We stonden in de haven van Sydney voor een restaurant en zij adviseerde ons om daar niet naar binnen te gaan aangezien dat dat de duurste locatie in Sydney was. Op dat moment zat Arsenal (het Engelse voetbalteam) daar net de lunchen. Die zijn in Sydney voor een voetbal tournooi.

Na lekker bij het Operahouse wat gedronken te hebben, en gebruikt gemaakt te hebben van Wi-fi joehoe (er zijn gelukkig vele gratis Wi-fi spots), zijn we door de Botanic Gardens terug gelopen naar het appartement met vele tussen stops bij winkels.......

Dat er een metertje bier bestaat dat weten we allemaal maar dat er ook een metertje PIZZA bestond was nieuw voor ons vandaag!!!! Vanavond lekker met z'n 9'en 2 meter Pizza op, hahaha zie de foto's.

Voor morgen, vandaag dus eigenlijk, en ons laatste volle dag in Sydney alweer staat Bondi Beach op de planning en misschien nog SeaLife in Darling Harbour. Sealife hangt een beetje van de tijd af......