19-07 Fraser Island dag 1

19 juli 2017 - Fraser Island, Australië

Woensdagochtend zijn we om 06:00 opgestaan. Dit is de dag dat we naar Fraser Island gaan. Eerst naar Aussie Trax gegaan voor het ophalen van de 4x4 land cruiser inclusief de kampeerspullen en de uitleg van de werking van de 4x4 land cruiser zoals 4 wheel aandrijving en de low gear etc......

Toen vertrokken naar de veerboot om naar Fraser af te reizen. Het weer was fantasisch, lekkere blauwe lucht en de voorspellingen voor de eerste nacht, waarbij we gaan kamperen aan zee (the pacific ocean), is 13 a 14 graden dus perfect!
Onderweg hebben we de eerste kangoeroes in het wild gezien. En gelijk ook ongeveer 20 stuks op verschillende plaasten springend en wel (eindelijk..!!!!). De meiden helemaal door het dolle heen ;-).
Na de overtocht gemaakt te hebben zijn we eerst naar central station gegaan om te ontbijten. Daarna zijn we gelijk naar Lake McKenzie gegaan. Oh wat was dit toch weer super, blauw helder water en het witte zand maaktfe het weer helemaal compleet (zie foto's). Hier hebben we lekker 2 uurtje genoten van de zon en het zwemmen nadat we alle opblaasspullen, bananen, watermeloen en flamingo (zie ook foto's) hadden opgeblazen...... Bij lake Mc Kenzie zagen we ook nog een grote hagedis van ongeveer 50 á 60 cm. Daarna in de auto gestapt en lekker over de onverharde zandwegen met vele diepe gaten gescheurd waarbij we kompleet door de wagen werden gegooid en geschut. Bij het strand aangekomen zijn we maar gelijk richting een kampeerplek aan het strand gereden aangezien het al behoorlijk laat werd en we rekening moesten houden met het vloed getijde want anders konden we niet meer over het strand rijden. Ook moesten we de tenten nog opzetten en het eten koken hierbij rekening houdend met het feit dat het hier rond 18:00 als donker is. Terwijl we het strand opreden zagen we direct veel bedrijvigheid in zee wat walvissen bleken te zijn. We hebben er wel tig gezien. Het is hier nu het seizoen dat walvissen hier voorbij trekken om te jongen. Super om de springende en waterspuitende walvissen te zien. De meiden gaan compleet uit hun dak om dit te zien en kunnen er geen genoeg van krijgen. Olin en Puck zeggen dat ze ook dolfijnen hebben gezien maar dat hebben wij (Nord en Es niet) maar gezien de bedrijvigheid in zee en het feit dat hier ook veel dolfijnen zitten zou dit heel goed kunnen.

's Avonds de tenten opgezet en heerlijk noodles bereid met een lekker kippetje en wat groente er doorheen..... mmmm. Daarna met elkaar naar de sterren en natuurlijk de Melkweg gekeken want laatst genoemde is hier heeeeel goed te zien omdat er geen vals licht is (van stedelijke verlichting). Helaas kunnen we de witte strook van de Melkweg niet filmen of fotograferen :-( maar we kunnen jullie vertellen dat het een heel bijzonder is om te aanschouwen. Nadat de meiden nog een potje kaarten hebben gespeeld zijn we lekker gaan slapen. Bedtijd: 20:15 Het slapen in de tentjes ging prima en ook wel een beetje spannend want er lopen hier immers wilde dingo's (een hond/wolf soort) rond.

To be continued ......

1. Nadine:
    26 juli 2017
    Ooooh camperen aan zee. Dit is echt te mooi! Wat fantastisch zeg. Prachtige foto's! Als jullie thuis zijn een avondje foto's kijken :-)