24-07 Airlie Beach (Whitsundays ....)

24 juli 2017 - Airlie Beach, Australië

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan met een heerlijke zonnige dag voor de boeg. De temperaturen zijn hier standaard in deze periode van het jaar ongeveer 25 graden en de komende dagen is 26/27 graden en zonnig weer voorspelt.

Marthel bleek al vroeg gebeld te zijn door de touroperator met de mededeling dat er maar 1 optie is en dat is een zeiltrip op een catamaran voor 2 nachten en 2 dagen. Hier zijn we uiteraard gelijk op in gegaan en we gaan van donderdagmiddag tot zaterdagochtend onze zeiltrip maken, JOEHOE.
Nadat we wat boodschappen hadden gehaald en lekker hadden ontbeten zijn we eerst naar een doctor opzoek gegaan omdat Esther waarschijnlijk een infectie aan haar pols heeft met blaren. De doctor bevestigde dit en heeft een antibiotica voorgeschreven. Daarna zijn we gaan shoppen en hebben we lekker aan het strand gelegen. Helaas wordt het openbare zwembad, de lagoon, gerepareerd omdat deze is beschadigd door de cycloon die hier in maart flink heeft huisgehouden. Airlie Beach werd toen vol door de cycloon geraakt (categorie 4) en ze hebben hier toen 8 dagen zonder stroom en 12 dagen zonder water gezeten (in de gehele omgeving). In 1 van de straten achter het strand lag zelfs een bullshark en op de highway a1 liep een 5 meter grote krokodil omdat alle rivieren ver buiten hun oevers waren getreden. Nu snappen wij ook waarom er zoveel gebouwen met name aan de zeekant in de steigers staan, ter reparatie-, herstelwerkzaamheden dus.Wel jammer dat de lagoon dus dicht is maar over 2 weken gaan we gewoon lekker in de lagoon in Cairns zwemmen. Zwemmen hier in zee is niet echt een optie aangezien er gewaarschuwd wordt dat de Box Jellyfish (kubuskwal) hier voorkomt. De Box Jellyfish is het meest giftige dier ter wereld. Na een steek van de Box Jellyfish krijg je binnen enkele minuten een hartaanval. Een enkele Box Jellyfish bevat genoeg gif om 60 volwassen om zeep te helpen. Leuk om te lezen he, hahaha!.
Vanavond zijn we met z'n allen bij Beaches cafe wezen eten. Hier hadden Es & Nord zo naar uitgekeken want zij wilde daar weer de Nachos eten (Nachos met hete chilli buinebonen, creme fraiche, guacamole en gesmolte kaas. Zooooooo lekker!!!!). Het was weer om te smullen....... :-).

Wat ons ook nog opvalt is dat hier in Airlie Beach heeeeeeel veeeeeeel Nederlanders zijn, zowel backpackers als gezinnen.

To be continued .....

1. Cij:
    24 juli 2017
    Esther, beterschap met je hand. Het zou heel vervelend zijn als je nu ziek zou worden. Het zeilen is zeker heel populair dat jullie pas donderdag kunnen vertrekken? Ik begrijp dat dit weer een van de hoogtepunten is. Heel veel plezier en hopelijk wordt niemand zeeziek.
    Groetjes voor allemaal.
  2. Ellen:
    24 juli 2017
    Sterkte Esther! Heel veel plezier, schip ahoy!!!
  3. Gilles Lindhout:
    24 juli 2017
    Oooo wat spannend dat jullie op de catamaran gaan. Zwemvesten aan en lekker kijken eten en drinken en ook slapen. Hoop niemand zeeziek. Veel plezier allemaal.
  4. Natalie:
    25 juli 2017
    Leuk vooruitzicht! Hopelijk is je infectie snel weg Esther. Veel plezier
  5. Tatum:
    25 juli 2017
    Wat een mooie verhalen lees ik. Wat een avontuur voor de meiden is het ook!
    Esther sterkte met je hand. Heel veel plezier op de catamaran.
    Voor puck een dikke knuffel van Tatum.

Groetjes van ons

MRDT