15-07 Brisbane naar Noosa

15 juli 2017 - Noosaville, Australië

Vandaag (15-07) is de dag aangebroken dat we de grote steden uit gaan zwaaien. Op naar Noosa.
Eerst zijn Mart en ik in Brisbane de auto op gaan halen bij Hertz. Het bleek dezelfde locatie te zijn waar Marcel&Nord in 2002 de Holden (Opel) hebben opgehaald.

Na de anderen opgehaald te hebben zijn we begonnen aan onze autoreis naar het noorden. Daar trad na ongeveer 20 minuten even een kleine kink in de kabel op want de auto van Mart & Fam. bleek al een platte linker voorband te hebben. Een hele hap was verdwenen in het rubber. Maar binnen een half uurtje zat de spare wiel (en band uiteraard hahaha) er alweer op. Handen helemaal zwart van de dirt wij aangeklopt bij een bedrijfje waar tegenover we de band handen vervangen. Of we onze handen even mochten wassen...... Uiteraard werden we weer met open armen en enthousiast ontvangen en konden we uitgebreid onze handen wassen en heeft de Sheila (een australische vrouw) ons ook via google maps de weg uit Brisbane even uitgelegd. Zo gastvrij allemaal.

Na onze reis een uurtje vervolgt te hebben zijn we de snelweg even af gegaan voor een kleine tussenstop voor een bakkie koffie. Kwamen we aan bij een informatiepunt een beetje in de middle of nowhere. De eigenaren, een oude man en vrouw, waren ook gelijk weer gastvrij. Wij bestelden koffie en fris en de oude man moest eerst een kladblokje zoeken om de bestelling op te nemen. Het leek erop alsof ze niet gewend waren om dit te doen en het verliep een beetje chaotisch maar wel plezierig. De locatie was een omgebouwd huis en voelde ook heel huiselijk aan. Al bestelling opnemend begon de australische man al vragen te stellen waar we vandaan kwamen en begon hij een heel verhaal op te somen van wie er allemaal woonden en waar zijn voorouders vandaan kwamen (uit Denemarken). Terwijl de bestelling werd geserveerd vroeg hij wat het woord in het Nederlands 'Van' in de betekenis van bijvoorbeeld 'van Gemeren' betekende want daar hadden ze het die ochtend toevallig overgehad. Hij helemaal blij want dan kon hij dat doorgeven aan de persoon met wie hij het die ochtend had besproken. Ook legde de oude australische man uit hoe we vanaf dat punt via de mooiste en beste weg verder konden rijden naar Noosa. Dat was uiteraard binnendoor via de kustlijn......

Wij hoopten tijdens dit ritje onze eerste kangoeroes in het wild te zien maar helaas. Dat laat nog even op zich wachten maar dat moment zal zeker snel komen (we hopen het want de kids worden nu al ongeduldig, wat te begrijpen is hahaha).
In Noosa aangekomen bleek het apartement/resort wederom super te zijn. Mooi en sfeervol met een lekker verwarmt zwembad, want het is hier tenslotte winter maar toch nog 24 graden, waar de kids gelijk gebruik van hebben gemaakt. Daarna lekker gewandeld en gegeten en boodschappen gehaald voor morgen vast. Want dan staat het 'Noosa National Park' op de planning (naar dit park is onze hond Noosa vernoemt :-)).

Zie ook de fotoalbum van vandaag.

To be continued .......

1. Gilles Lindhout:
    15 juli 2017
    Mooi verslag Nord en we hebben elkaar vandaag nog gesproken via Skype (gisteren).
    Was de rugzak van Puck niet een beetje te groot???HaaaHaaaaaaa.
    Nou de gr.v. Pa en Ma
  2. Cij:
    16 juli 2017
    Het is iedere ochtend, bij het wakker worden, weer een beetje feest als ik jullie verhalen lees. Wat hebben jullie het gezellig zo te zien op de foto's.
    Veel liefs en ik blijf jullie met veel plezier volgen,
    (oma) Coby