17-07 Noosa naar Hervey Bay (Fraser Island in zicht!)

17 juli 2017 - Hervey Bay, Australië

Vandaag van Noosa naar Hervey Bay vertrokken. Aangezien we geen navigatie in de auto's hebben en we ook nog geen wegenkaart van oost australie hadden hebben we het eerste uur op het gevoel naar Hervey Bay gereden. Dat rijden op gevoel ging wel aardig maar hierdoor kwamen we terecht in de middle of nowhere wat trouwens wel mooie landschappen opleverden en ook onverharde wegen wat niet echt opschoot. 1 uur gereden en maar liefst 40 km afgelegd van Noosa naar Gympy, hahaha. In Gympy hebben we bij een informatiepunt eerst 2 wegenkaarten gehaald zodat we ons in ieder geval op plaatsen kunnen focussen waar we naartoe willen. Was gelijk een goede reden om even in het park te relaxen en van een long black en een cappuccino te genieten terwijl de kids in het park speelden en Puck het fototoestel voor aan het schieten was met een groepje zwarte zwanen en Ibis'en (vogels die veel in parken in Australië voorkomen). Daarna doorgereden en een uurtje later in Hervey Bay in het Fraser Lodge Beach Resort aangekomen. We waren Mart & Co kwijtgeraakt onderweg maar zij arriveerden 5 minuten na ons en hadden 20 km meer afgelegd omdat ze omgereden waren. Het resort ziet er wederom goed verzorgd uit maar ze zijn hier wel erg streng wat waarschijnlijk komt omdat er veel oudjes staan. Kinderen mogen niet alleen zwemen ook al hebben ze een diploma, ze mogen niet alleen op het springkussen en ook geen salto's maken...... etc. Ze mogen dus eigenlijk niets zonden dat pappie en mammie erbij zijn..... Als we terugkomen van Fraser Island vrijdag waarschijnlijk dan wordt het wel een andere resort.
Vanavond zijn we wezen eten in een restaurantje genaamd ''Black Dog". We twijfelde eerst of het wel wat zou zijn maar het was werkelijk fantastisch, alle gerechten. Eén van ons probeerde bij het bestellen iets in het Australisch/Engels uit te leggen waarop de ober zei: 'je kunt het ook in het Nederlands zeggen.....', hahaha.

Tijdens het terug wandelen naar het resort hebben we onze eerste Possums van de vakantie gezien (zie de foto's).

Helaas hebben we nog geen levende Kangaroos gespot. Alleen maar X langs de weg.

Morgen gaan we voorbereidingen treffen voor Fraser Island.

To be continued...........

1. Nadine:
    Nice report again!
    Well, I really had 4 hours to drive without a card ;-) ha ha ha!
    And are you sure you did not eat a dog at black dog ?? Oh, it tasted !!
    That long black is a double espresso Nord? Hear from you! X
  2. Ellen:
    17 juli 2017
    Ooo wat hebben jullie het geweldig! Nog heel veel plezier
  3. Nordwin:
    17 juli 2017
    hahaha right, hopefully the food wasn't like the sate they serve on Bali . but now that you mention it, maybe it tasted a bit strange.... No i'm very sure it was the correct meat and it really was well prepared and tasty.
    A 'long black' is a big cup of black coffee.

leuke reactie btw
  4. Cij:
    18 juli 2017
    Fraser Island is toch een van de hoogtepunten? Heel veel plezier voor de komende dagen en succes bij het kamperen.